Amalan

Buatlah 6 Perkara Ini Dan Rasulullah Menjamin Syurga Untuk Anda

Rasulullah SAW bersabda : “Jaminlah bagiku enam hal, nescaya aku jamin syurga bagi kalian; jujurlah dalam berbicara, tepatilah apabila berjanji, tunaikanlah amanah yang diberikan kepadamu, jagalah kemaluanmu, tahanlah pandanganmu, dan tahanlah tanganmu dari berbuat dosa (HR Ahmad, Al Baihaqi, Al Hakim, Ibnu Hibban ) Akidah yang sahih dan selamat tidak berguna sekiranya tidak terzahir pengaruhnya…

Hiburan

Rezeki Bertambah Selepas Buka Tudung Dan Ini Apa Yang Emma Maembong Dapat

Hampir dua bulan Emma Maembong membuat keputusan untuk membuka tudung, beliau bersyukur biarpun tindakannya itu mengundang kebencian peminat namun ia tidak menjejaskan tawaran berlakon yang semakin melimpah. “Alhamdulillah, kerjaya seni saya setakat ini kekal berjalan dengan baik. Apa sahaja kontroversi yang sudah berlaku, itu adalah hal peribadi dan tiada kaitan dengan karier saya sebagai pelakon”…

Dunia

14 Rekaan Fesyen Paling Bangang Yang Pernah Dihasilkan Oleh Pereka Professional

Bila sebut mengenai fesyen saja, pastinya ramai secara automatik akan membayangkan model-model cantik yang berjalan catwalk sambil memperagakan fesyen-fesyen terkini di atas pentas. Namun apa yang ramai mungkint tidak tahu, masih terdapat banyak lagi jenis-jenis rekaan fesyen bangang yang pernah dihasilkan oleh mereka yang konon-kononnya bergelar seorang pereka professional. #1. Adakah ini baju atau pun…

Dunia

Cermin Pecah Dan Air Meluru Masuk Ke Dalam Kapal. Detk Cems Kapal Mewah Hampir Karm Terkandas Di Tengah Laut

Kira-kira 1,300 orang terpaksa dipindahkan dari kapal persiaran MV Viking Sky menggunakan 5 helikopter dan beberapa buah kapal lain. Menurut pihak berkuasa Norway, kapal itu mengalami masalah dibahagian enjin. Lebih menakutkan, kejadian yang berlaku (enjin mati) itu terjadi sewaktu angin bertiup kencang dan menyebabkan ombak naik begitu tinggi. Hal ini ternyata menimbulkan perasaan panik penumpang. Viking Sky telah…

Dunia

Macam tengok Titanic 1,300 Penumpang Kapal Persiaran Mewah Berdepan Detik Cemas Dilambung Ombak 8 Meter

Lebih 1,000 penumpang dan krew sebuah kapal persiaran mewah berdepan detik cemas, apabila ‘tersadai’ di tengah-tengah Laut Norway semalaman. Difahamkan, kapal berkenaan mengalami kerosakan enjin pada Sabtu sebelum tersangkut di tengah laut dan turut dihempas badai setinggi lapan meter akibat cuaca buruk. Kapal persiaran Viking Sky itu menghantar isyarat kecemasan, sebaik mengalami kerosakan teknikal sebelum…

Semasa

Video : lelaki india tunjuk samseng keluarkan pedang samurai ketuk cermin kereta

Baru-baru ini satu kejadian video viral dimana abang botak didakwa telah dihimpit oleh perempuan cina dan behentikan motor lalu hentak helmet pada cermin kereta berkenaan akhirnya beliau berjaya ditahan susulan itu undang-undang Malaysia telah menjatuhkan hukuman kepada beliau mengikut sekysen 427 kerana kianat dan beliau di hukum penjara selama 1 bulan ia sekali gus mengundang…

Semasa

Agihan zakat orang kafir pada islam buatkan golongan asnaf rasa terhina & mengundang fitnah

Agihan zakat melibatkan bukan Islam harus dielakkan, kata Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWAJA) Zamihan Mat Zin. “Perwakilan zakat yang tidak dikawal selia dengan baik oleh Main (majlis agama Islam negeri) sehingga melibatkan agihan oleh orang kafir boleh mencetuskan fitnah dalam urusan agama perlu dielakkan sama sekali. “Ini kerana ia menjadikan asnaf terasa kerdil…

Dunia

Inilah 14 Gambar Aksi ‘Superhero’ Yang Sempat Dirakamkan Oleh Lensa Kamera

kadang-kadang wira sebenar bukan Superman atau Kapten Amerika tetapi orang biasa yang kita lihat setiap hari. Kalini kami telah mengumpul beberapa gambar yang membuktikan bahawa hero yang sebenarnya berada di sekeliling kita. #1. Mempunyai risiko yang amat tinggi. #2. Tidak kisah apa yang berlaku di sekeliling anda, hadiah tetap hadiah. #3. Benda yang sangat penting…

Semasa

Bukan sahaja ‘kafir’ Menteri muslim pun tak boleh agihkan zakat

KUALA LUMPUR – Bukan setakat orang bukan Islam, pemimpin bertaraf menteri yang mempunyai kepentingan politik pun tidak digalakkan mengagihkan wang zakat, kata bekas penasihat syariah bank, Aznan Hasan. Menceritakan pengalamannya berdepan dengan kerenah seorang menteri di era kerajaan terdahulu, katanya, sepanjang berkhidmat, beliau amat berhati-hati dengan agihan zakat. “Ketika itu saya hanya akan pastikan agihan…

Semasa

Founder Gegey Academy Pembohong Besar

FOUNDER GEGEY ACADEMY PEMBOHONG BESAR Lain kali bila PW bongkar scammer pakat share ramai-ramai supaya awam tahu wajah-wajah penipu.Kalau tak nak share, boleh copy 100% dan buat post sendiri, kami tak kisah janji maklumat tersebar. Kami dah bongkar mamat ni sebelumnya, nama dia Akmal Fitri, founder Gegey Academy.Bila lihat pada gaya semestinya mamat ni adalah…